tisdag 26 oktober 2010

Tillbaka i Dublin

Landade i Dublin för ett par timmar sedan. Konstigt nog kändes det som hemma att flyga in över Dublin, skratta inombords när man hör ett par amerikanska turisterna bakom säga att "ja men det kanske bara regnar här uppe" (inte särskilt troligt och nej, för det regnade på marken också) och sen kunna lokalisera sig ut och ta sig hem till sig utan att behöva anstränga sig som man gör när man är ny på ett ställe.

Och när jag kom in i lägenheten så väntade ett paket från Gotland. Te som luktar jättegott och som jag ska smaka imorn och fina raggsockor i AloeVera som jag ska inviga ikväll eftersom det är lika ruggigt som vanligt här. Tack Karro & Lena!

Fast hemma är det inte. Jag saknar min lägenhet som är hemma på riktigt och jag saknar en massa saker idag. Tur att jag har torsdagens besök hemifrån att se fram emot i alla fall.

Inga kommentarer: