lördag 2 oktober 2010

Whiskey in the jar

Igår efter min lektion fick jag ett sms från C, en av mina amerikanska lägenhetskompisar, som undrade om jag ville följa med henne och G, den nya irländska tjejen som flyttat in, för ett par drinkar inne i Temple bar. Så vi hoppade på bussen in till stan, hittade en mysig pub och sen blev vi hungriga och fortsatte vidare till en pub som serverar mat. Det var en av de trevligaste eftermiddagarna här, jag har nog inte skrattat så mycket på hela tiden jag varit här. Och nu har vi planerat gemensamma måltider (så att vi ska laga mat tillsammans någon dag i veckan), resor och utekvällar. Det är så skönt att vi börjar få en mer social stämning hemma. Som nu när jag skriver det här så sitter jag och C i vardagsrummet med våra datorer och även om vi båda är helt slut och både pysslar med sitt så är det ändå trevligt med sällskap.   

Efter middagen åkte vi hem och jag hann byta kläder och fixa till mig innan jag skulle möta tyskarna för en pubkväll. C var för trött och G skulle hem över helgen så det var bara jag som skulle ut. C oroade sig och ville att jag skulle höra av mig om jag fick problem på hemvägen och imorse upptäckte jag att G lämnat frukost åt oss med en gullig liten lapp på. Det här börjar kännas mer och mer familjärt och hemtrevligt!

Underligaste bilden hittills, ser ut som att jag håller ett eldklot ;-)
Vi hittade en mysig pub som spelade livemusik, bland annat en riktigt bra version av Whiskey in a jar där alla fick bidra med klappar och sång vid rätt tillfällen. Sen var det en irländsk danstävling där trubaduren plockade ut folk från olika länder och så tävlade de, en av tjejerna i vårt gäng fick dansa och hon vann så vi var väldigt nöjda. Killen från England kom sist, men den irländska trubaduren påstod att det inte alls var politiskt.

Trubaduren

2 kommentarer:

Bror sa...

Var tjejen i fråga möjligtvis tysk? Du vet väl att du bor i ett land som stöttade Tyskland väldigt mycket i första världskriget och lite i andra också? Quislingar! ;)

Elisabeth sa...

Faktiskt inte, jag umgås med andra nationaliteter också ;-) Hon är från Spanien men låtsades vara italienare i tävlingen. Det behövdes en italienare och italienaren i vårt gäng ville inte så spanjorskan fick göra det.