söndag 3 oktober 2010

Powerscourt gardens

Idag åkte vi till Powerscourt gardens i Wicklow och det var otroligt vackert där! De hade massa små butiker där, blandannat Avoca som säljer en massa fina saker gjorda på Irland, så vi var fast i affärerna ett bra tag. Jag köpte ett glasunderlägg och en bok som heter "Overheard in Dublin", jag älskar den svenska tjuvlyssnat-sidan så jag ser fram emot att läsa den irländska varianten. Men vi hann med en ordentlig promenad och en god lunch, jag åt en mix av olika sallader och det var så gott med en rejäl portion grönsaker. Grönsaker är dyrt här om man köper i affären, en avokado kostar 20 kr.

Nu ska jag strax sova och försöka kurera mig, den envisa hostan börjar bli lite jobbig. Jag har tänkt sova ett bra tag nu eftersom jag tänkte ta en tidig kväll men precis som Alfons Åberg så blir det alltid "jag ska bara..." och nu planerar jag och C en resa till Schweiz över en helg, jag har aldrig varit där så det blir kul om vi kommer iväg. Fast C säger fel varannan gång vi pratar om det så enligt henne ska vi ibland till Sverige, så hon kanske lyckas boka fel och hamna där istället. Vi pratar också om vart vi vill åka här på Irland och C föreslog Limerick så jag berättade allt jag hört om stället och efter en snabb sökning på google (där den första bilden som kom upp var på tatuerade män och knivar) så har vi bestämt oss för att stryka Limerick från listan över platser att besöka.  

Dagens bilder
Jag passade på att fotografera en massa så det blir mycket bilder nu.   





















2 kommentarer:

Bror sa...

Snygga jeans!

Elisabeth sa...

Tack lillebror! Jag köpte de här på en affär i shoppingcentret jag pratade om. Är väldigt nöjd!