torsdag 30 september 2010

Bio

Filmen var bra och biografen var fin! En stor sal med sköna fåtöljer och gott om utrymme. Enda nackdelen var att vi chansade och gick dit utan att ha bokat biljetter så vi fick sitta lite väl långt ut på sidan, det kändes i nacken efteråt att man suttit lite snett.

Efter filmen diskuterade vi kulturkrockar när det gäller bio-snacks ;-) Jag köpte saltade popcorn vilket tyskarna tycker är jättekonstigt, de påstår att det är en svensk grej eftersom en av de känner en annan svensk som introducerat henne till det här med saltade popcorn. Först kunde jag inte komma på vad de menade, finns det ett annat sätt att äta popcorn på? Sen mindes jag vår resa till Disneyland i Paris (tror det var där i alla fall?) och den traumatiska upplevelsen av sockrade popcorn när man förväntade sig den vanliga salta smaken. Och sen kom jag på att jag sett det på bion i London också. Men lyckligtvis verkar irländarna vara vettiga nog att inte köra på den varianten.
En av tjejerna laddade redan när hon och jag började gå hemifrån vårt hus för att möta de andra. Hon var så sugen på nachos och ostsås, vilket jag aldrig kunnat tro att de skulle ha på bion men jodå det hade de.
Och de sålde Ben&Jerry glass också! Men jag var svensk och höll mig till mina saltade popcorn.      

Inga kommentarer: