måndag 20 september 2010

Freshers' week

Freshers' week  har startat och det är galet på campus. Alla föreningar och sportklubbar vill värva och hittills är jag medlem i två föreningar. En italiensk klasskompis påpekade att alla väljer efter vilka resor som fixas och vad man får av de om man går med, vilket är helt sant. Så det är rätt underhållande vad de försöker muta en med. En kompis funderade seriöst på att gå med i läkarnas förening bara för att få popcorn och donuts... Jag ska ta en sväng förbi där imorgon igen, är lite mer föreningar jag funderar på att gå med i och dessutom ska det förhoppningsvis finnas biljetter kvar till Erasmusföreningens första resa. De tog slut medan vi hade lektion men nu har de fixat fler bussar så jag hoppas verkligen att jag lyckas få en biljett

Jag gillar verkligen familjerättskursen och straffrättskursen så måndag är en bra dag! Det är lite ovant att diskutera upphävande och ogiltigförklarande av äktenskap, vilket var enda sättet att ta sig ur äktenskapet eftersom Irland inte tillät skilsmässa förrän under mitten av 1990-talet. Lika ovant är det straffrättsligt när man pratar om IRA, terrorism och stödjer sig på en act från 1883 som rör explosiva ämnen.

Jag börjar bli förkyld och det kanske inte är så förvånande med tanke på hur kallt det är i föreläsningssalen och i lokalerna runt omkring. Jag tyckte det var charmigt att undervisningen hålls i ett slott, nu är jag lite oroad hur kallt det kommer bli i vinter eftersom det redan nu drar kalla vindar genom tjejernas toalett. Så jag försöker kurera mig nu med en kopp av det turkiska förkylningspulvret. Ska iväg på en trubadurkväll i Temple bar ikväll, pappa brukar ju säga att whisky ska vara bra mot förkylning så jag kanske borde dricka det och se vilket som kurerar bäst.  

2 kommentarer:

mamma sa...

Whisky är bra, troligen bättre än turkiskt "pulver"

Elisabeth sa...

Antagligen, blev bara cider igår och jag är så förkyld så borde tagit whiskyn...