tisdag 21 september 2010

Dunderförkyld

Har blivit dunderförkyld och skulle kunna tänka mig att krypa ner i sängen och sova bort en vecka eller två. Men det funkar ju inte riktigt ;-)

Igår hamnade vi först på Gogarty's där de spelade gamla irländska låtar. Det var ett gäng killar som redan vid kl nio var stupfulla och väldigt irriterande, en av de var fram till sångaren och störde. Pinsamt att se och det var ingen särskild musik heller så vi gick vidare till Fitzsimon's för att se om de spelade någon live musik där. Gitarristen från förra gången vi var där spelade så vi var nöjda och bara njöt av den bra musiken... Tills plötsligt killgänget från det första stället kommer in (den ena med en kabinväska som han slänger runt med, spelar luftgitarr på och använder som stol) och när den mest irriterande och fulla killen efter ett tag har stört den här sångaren också så frågar sångaren vart han kommer ifrån. När han svarade Stockholm slutade vi prata svenska ut ifall att någon skulle tro att vi var i samma sällskap. Vi pratade svenska på det första stället, även när killen kom fram och försökte få oss att dansa och då sa vi inte så snälla saker men han måste varit för full för han verkade inte ha hört oss i alla fall. Men dagens lärdom är att svenskar finns överallt här så nästa gång ska vi vara lite mer försiktiga med vad vi säger även på svenska.

Nu har jag fixat biljetter till helgens resa till Wicklow mountains och även gått med i juridiska föreningen, LawSoc, och fick en goodiebag med diverse grejer i.

Nu är det snart dags för lektion med den förvirrade lilla fransmannen och sen är det The Buddy Social, en fikastund där man ska bli placerad i små grupper med irländska studenter och andra utbytesstudenter och kunna hitta på saker ihop. Ungefär som fadderprogrammet på SU.

2 kommentarer:

Bror sa...

Hej där syster! Du verkar ha fullt upp. Men tro inte att jag glömt följa dig på din blogg. Bara så att jag håller mig i det dolda och passar bara på att kommentera när du hittar på något riktigt pinsamt! ;D
Typ, när du får kraftig huvudvärk en lördagsmorgon.

Förresten så funkar mitt Skype superdåligt. För hos mig så har det inte visats att du ringt.

Men, ska väl kanske sluta smyga i skuggorna här och kommentera mer.
Ha det bra!
Kram

Elisabeth sa...

Nu blev jag glad ;-)
Jag lovar att rapportera om pinsamma saker också då bara för att du ska ha något att glädjas åt!

Dumt med skype men vi kan testa igen en annan gång.

Du får smyga också ;-)

Hoppas du trivs bra i ditt nya hem!

Kram