fredag 10 september 2010

Shoppingdag

Vädret är otroligt spännande här, man kan inte riktigt förutse vändningarna heller. För ett par dagar sen var det kallt, nu är det för varmt med kofta... Imorse när jag gick genom campus till bussen var det sol och blå himmel vid mig, ösregn så fort jag klev på bussen, duggregn när jag klev av och tio minuter senare sken solen igen. Ett litet paraply att ha med sig när man är ute är ett hett tips att ha med i packningen när man ska hälsa på här ;-) Har hittat en ny favoritbutik idag, Awear så nu är jag en klänning rikare. Sen råkade jag hitta en fin och lagom stor väska på ett annat ställe på O'Connell street (på iriska heter den Sráid Uí Chonaill men hur tusan ska man kunna uttala det). Jag är säker på att åtminstone Catharina förstår att man faktiskt behöver en ny väska ibland!

Man träffar en massa nya människor på campus, mest studenter men jag har fått en vän bland vakterna här också ;-) Det är ganska trevligt med folk som är så öppna och pratglada, han stannar upp och pratat om man möts på campus eller börjar prata om man går förbi där han sitter. Han rapporterar vädret, kollar om man ska vara kvar på campus i helgen eller åka hem (tror inte den frågan lär dyka upp igen efter att jag förklarat att det skulle bli lite långt) och varje gång avslutar han samtalet med "ok, so talk to you later". Charmigt!
Känns bra att ha koll på vakterna för jag lär glömma nyckelkortet på rummet någon gång, då är det bra med kontakter ;-)

Badrummet är det enda jag inte visat upp så här kommer en bild på det också. Är tacksam över hur fräscht det är.

Inga kommentarer: