onsdag 22 september 2010

The Step Inn

Jag älskar min Criminal procedure kurs, vilket är den enda kursen jag har på onsdagar. Måndagar och onsdagar är bra skoldagar tack vare den kursen! Jag skulle kunna fastna i det här med att plugga den irländska processrätten, det är så himla roligt.

För övrigt så är jag inte ensam om att vara förkyld, halva klassen är det vilket gör att det inte är tyst längre i föreläsningssalen för alltid är det någon som hostar eller snuvar. Mest utbytesstudenter så jag vet inte om vi har smittat varandra eller om alla är ovana vid väderväxlingarna och klätt sig för dåligt... 

Nu är jag proppmätt efter middag på The Step Inn som ligger ut mot Stepaside, det var där jag var i fredags fast vi bara tog något att dricka då. De har jättetrevlig personal och stället är väldigt charmigt, det är trevligt att äta på en lokalpub sådär en bit ut. Nu var vi där lite senare men jag såg att de har, precis som många andra restauranger och pubar här, ett Early bird erbjudande vilket är ett bra tips om man ska äta ute i Dublin. Early bird innebär att om man äter middag innan sju - halv åtta (beroende på ställe, det varierar lite) så får man två rätter (oftast förrätt och varmrätt) till samma pris som en varmrätt skulle kostat.

Inga kommentarer: