torsdag 16 september 2010

Färdig

Imorse hade vi plötsligt inget varmvatten, det är inte roligt när det börjat bli riktigt kallt om mornarna. Jag har haft skola hela dagen och inte kunnat smita in till receptionen för att säga till men fick ett sms när jag satt på en av lektionerna på fm och då skulle en av tjejerna gå dit. När jag var hemma igen så berättade hon att de sagt att de skulle skicka upp någon omedelbart men då hade det gått två timmar utan att något hänt. Men nu så efter ytterliggare ett par timmar så har vi äntligen varmvatten igen!

Efter en heldag i skolan blev det promenad till Stillorgan shopping centre för att köpa mat på Tesco. Det tog inteså lång tid att gå och det är en ganska trevlig runda förbi massa fina hus, solen sken både på dit- och hemvägen men som vanligt hann det regna en skur där emellan men det är ju okej när man är inomhus. Vädret är lustigt!










Varje gång jag lagar mat tillsammans med mina lägenhetskompisar så blir jag lika fascinerad. En kokade pasta för första gången igår, en lever på flingor och mjölk, en äter nästan bara jordnötsmör på vitt bröd... Jag hittade en kryddburk med fajitaskryddor i affären så gjorde kycklingfajitas idag, de andra var helt fascinerade. Jag känner mig som en mästerkock nu ;-)

En av mina kurser idag bygger på samma saker som IP-rätten, så nu är jag glad att jag var sjuk i våras så att jag pluggat på den under sommaren för det kommer underlätta nu ;-) För övrigt så såg jag på juridiska institutionens hemsida att det kommit upp tentaresultat för augusti och det gick bra så nu är jag färdig med alla obligatoriska kurser på juristlinjen! Jag kommer aldrig mer behöva skriva en tenta på SU.

2 kommentarer:

Marika sa...

I know! Jag kommer heller ALDRIG mer behöva skriva en tenta på SU. Hur underbart härligt som helst. Varje gång jag tänker på det så känner man liksom hur hela tillvaron glimmar till.

Din blogg är förövrigt hur kul som helst att läsa! Roligt att läsa om alla smådetljer i vardagen. Förövrigt är jag glad att du och jag inte bor ihop, för då skulle du nämligen jag har dykt upp i texten som en tjej som bara kokar pasta ;-P Även jag tycker att det är superavancerat att laga kycklingfajitas (stavning). Dock känner jag mig ändå lite överlägsen och avancerad när jag läser att de finns de som bara äter flingor och mackor, för det skulle jag då aldrig göra!

Elisabeth sa...

Så himla skönt! Vad bra vi är ;-) Vi får hänga på SU med våra uppsatser istället.

Tack tack, vad roligt att du tycker det :-) Haha, men jag skulle aldrig hänga ut dig i bloggen ;-)