söndag 19 september 2010

The Church Bar

Förväntningarna var höga igår när vi var ett gäng utbytesstudenter som efter en förfest på campus skulle gå ut inne i stan. Vi hade redan hittat stället vi ville till, en nattklubb som ligger i en ombyggd kyrka och heter logiskt nog The Church Bar. Stället har fått bra recensioner för lunch och middag och det är nog bra för det, för lokalen var maffig men nattklubben var sådär. Jag och en av tjejerna hade varit på en bar i tisdags som vi verkligen gillade och vi visste att de skulle ha dansgolv och nattklubb nu under helgen så medan de andra stannade kvar ett tag och sen åkte hem så fortsatte vi dit. Och där hade vi en mycket roligare kväll!

Efter nattmat vid St. Stephens green skulle vi leta taxi och började prata med två irländska killar som skulle åt samma håll. Det var helt omöjligt att få en taxi så vi promenerade en bit och sen lät killarna oss vinka in en taxi, tråkigt för killarna men det är mycket lättare för tjejer att få en taxi. Men det blev ett bra byte för de betalade och guidade taxin rätt istället ;-)

En av killarna tyckte att jag var "on top of my game" med min engelska. Uppenbarligen är min svenska inte lika bra för jag kommer inte på någon bra svensk översättning. Jag pratar inte med någon lustig Victoria Silverstedt-brytning (än) men det är lättare att förklara saker på engelska nu, tur jag måste tänka på svenska när jag ska skriva här för annars hade det blivit ännu värre. Jag har redan blivit retad av pappa för att jag använde discount istället för rabatt och tyvärr känner jag på mig att det kommer bli ännu mera tillfällen för gliringar från familjen Jonsson (mamma undantaget) för jag måste anstränga mig ibland för att hitta rätt ord på svenskan. Men det bjuder jag på :-)

4 kommentarer:

Marika sa...

Häftigt med nattklubb i en kyrka (även om den var sådär). Trodde inte att irländrna, som sägs vara så religiösa) skulle dra till med något sådant :-)

Elisabeth sa...

Irländarna är inte alltid så konsekventa ;-)

Mamma sa...

När jag läser och ser dina fina bilder blir jag så sugen på att åka över till dig igen.
Kram Mamma

Elisabeth sa...

Hej mamma. Tur att jag inte avskräcker från besök då ;-)
Kram