onsdag 8 september 2010

Home sweet home

Så här bor jag just nu. Förutom att det är heltäckningsmatta på golvet så är det fräschare än förväntat, hela byggnaden är ganska nybyggd.


Utsikt från rummet. Just nu är det sol från det hållet. 
Mitt rum, jag har hörnrummet i lgh så fönster på två sidor. Mysigt men får väl se hur kallt det gör det i vinter...

Campus är som sagt otroligt stort! Det är som en egen liten värld med olika områden av hus, skolbyggnader, egen bank, affär, massor av sportplaner, en konstgjord sjö m.m. Det finns ett antal olika grindöppningar till campus, vissa är öppna dygnet runt. Sen sitter det vakter utanför husområdet och i huset intill mig är det här områdets "residence office" och det var bemannat när jag gick förbi vid halv tolv igår, så även på natten är det alltid folk här.
De håller på och avslutar lite försenade byggen på området, blandannat ett intill mig som gör att de har ett staket runt det huset. Egentligen har jag bara kanske 50 - 100 meter till slottet där jag  första info mötet idag och nästan alla kommande föreläsningar men staketet är i vägen. Men nu har jag spanat från mitt rum och tror att jag sett en genväg man kan ta, folk har redan promenerat förbi där så borde kunna gå bakom bygget och hamna precis vid Roebuck Castle.  

Nu ska jag fixa frukost ute i köket. Måste komma ihåg att ta med nyckelkortet som man fått och som gör att jag kommer in på campus, till huset, in i huset, in i lgh och in i mitt rum... Känns som att det är upplagt att glömma det om man bara ska ut till köket lite snabbt.

Inga kommentarer: