onsdag 8 september 2010

Första dagarna

Så, lika bra att ta tag i det här med att skaffa blogg nu medan jag kommer ihåg/hinner skriva ;-)
Landade i Dublin i söndags och hade mamma, pappa och ett antal resväskor på släp då. Flygningen gick bra, flög i härlig sol hela vägen ända tills vi kom fram till Irland där vädret byttes till mörka moln. Vi hämtade hyrbil och sen körde vi norrut och hann med en trip genom fyra counties; Louth, Meath, Kildare och Wicklow. Lunch intogs på en pub i Summerhill, en god sunday roast som mättade ordentligt. Väldigt lantligt när en pubgäst satt i ridkläder och hade ridhjälmen på bardisken.

Bästa pappa & mamma

Jag utanför puben
Pappa imponerade med bilkörning i vänstertrafik och med högerstyrd bil, något jag inte skulle våga. Jag blir förvirrad när jag ska se mig om vid övergångsställen, bilarna kommer från helt fel håll ;-) På söndagkvällen checkade vi in på hotell och sen åt vi middag på Eddie Rocket's, en amerikansk diner med riktigt goda hamburgare. Ett pubbesök senare somnade jag väldigt gott.

Måndagen spenderades på campus (exempelvis tog det två timmars köande för mig att hämta ut ett studentkort som jag var tvungen att ha för att få mitt rum) och sen IKEA. IKEA känns som hemma, jag får väl åka dit om jag får hemlängtan. Campus förtjänar ett helt eget inlägg (det får bli senare) för det är gigantiskt, jag har aldrig stött på ett skolområde med bilväg och rödljus mitt på området. Det är som en helt egen liten värld. På kvällen åt vi middag på O'Neills där man fick ordentligt med mat och fick peka ut exakt vad man ville ha till, har aldrig sett pubmat serveras så vid en disk.

Det regnade hela dagen, skönt att torka till lite inne...  


Irish coffee är mums!
Idag tisdag fixade min datatekniker (pappor är bra att ha) internet så nu kan jag surfa hemma, det är så smidigt!

Här bor jag nu

I det här huset bor jag
Sen har vi turistat i Dublin och solen har varit framme lite då och då. Har hunnit med pubbesök, mexikanskt middag i Temple bar, mer pubar och sen tog jag taxin hem till mig medan mamma och pappa gick till hotellet för att sova innan flyg hem imorn.

Jag har också skaffat nytt irländskt tlf nummer så jag ignorerar inte någon om man inte får tag på mig på mitt gamla, jag kommer bara inte använda det nu. Mitt nya är +353 86 371 71 63.

Inga kommentarer: