onsdag 29 september 2010

Dundrum

Efter ett par dagar av ruggigt och lite grått väder så är det plötsligt solsken och sommarväder igen. Folk går omkring i t-shirt och shorts, det känns lite konstigt nu när det snart blir oktober. Eftersom vädret är så fint idag så passade det bra för en långpromenad till Dundrum shopping centre. Det tog ett tag men vägen dit var mysig att gå, det är bland hus och till och med en farm! Blev lite förvånad när jag gick förbi Airfield farm, det är ju ändå fortfarande ganska centralt i Dublin även om det inte är city centre.

Vägen dit


Jag har blivit tipsad om att shoppingen i Dundrum ska vara riktigt bra och shoppingcentret var verkligen gigantiskt med massor av butiker på olika plan. Lyckades fynda lite grejer och hann även med ett besök på Mark & Spencers matavdelning. Det blev en lyckad shoppingtur!

Dundrum shopping centre



Promenerade tillbaka hem och det är lite roligt med alla namn på husen. Nästan alla hus heter någonting, det är ovanligt med husnummer. De heter antingen engelska saker som Winterberry och Tanglewood eller irländska ord. Det är fint!

Nu ska jag snart ha min favoritkurs, Criminal Procedure. Sen ska jag bara hem en snabbis innan jag ska möta de tyska tjejerna för att gå tillbaka till Dundrum, två besök på en dag är inte illa ;-) Vi ska se "Eat Pray Love" med Julia Roberts på bion där.

Inga kommentarer: